אטרקציות ברודוס

בית כנסת ברודוס – מידע ודברים שצריך לדעת במקום

בית הכנסת ברודוס, הידוע גם בשם בית הכנסת “קהל שלום”, הוא בית כנסת היסטורי השוכן בעיר באי כבר מאות שנים. בית הכנסת נבנה במאה ה-15 והוא אחד מבתי הכנסת העתיקים ביוון. זהו גם אחד מבתי הכנסת הבודדים ששרדו את השואה.

מבנה בית הכנסת של רודוס

המבנה עצמו הוא דוגמה יפה לארכיטקטורה ספרדית, עם שילוב של אלמנטים גותיים ומודג’ארים.הוא כולל כיפה מרכזית עם צוהר, המאירה את אולם התפילה המרכזי. הקירות מעוטרים בעבודות אריחים מורכבות ובציורי קיר המתארים סצנות תנ”כיות. ארון הקודש, או ארון התורה, עשוי מעץ ומעוטר בגילופים ועלי זהב.

כתבות אחרונות

בית הכנסת היה מרכז החיים היהודיים באי במשך מאות שנים. זה היה המיקום של תפילות יומיומיות, כמו גם אירועים חשובים כמו חתונות, בר מצווה וברית מילה. בית הכנסת שימש גם כמרכז קהילתי, שבו היו מתאספים יהודים תושבי האי לאירועים דתיים וחברתיים.

במלחמת העולם השניה

במהלך מלחמת העולם השנייה, המקום נכבש על ידי הנאצים, ותושבים יהודים רבים של האי רוכזו ונשלחו למחנות ריכוז. אולם בית הכנסת עצמו נחסך מהרס, והוא שימש כמחסן על ידי הנאצים במהלך כיבוש האי. לאחר המלחמה הוחזר בית הכנסת לידי הקהילה היהודית והוחזר ליושנה.

הבית כנסת כיום

כיום, בית הכנסת ברודוס הוא אטרקציה תיירותית פופולרית, והוא פתוח למבקרים כל השנה. המבקרים יכולים לערוך סיורים מודרכים בבית הכנסת וללמוד על ההיסטוריה של הקהילה היהודית ברודוס. בית הכנסת משמש גם כמקום לאירועי תרבות, כגון קונצרטים והרצאות.

שווה לבקר במקום ?

ללא ספק בית הכנסת הוא אתר היסטורי ותרבותי חשוב המהווה עדות להיסטוריה העשירה של הקהילה היהודית באי . היופי הארכיטקטוני שלו, הסיפורים והזיכרונות שהוא טומן בחובו, הופכים אותו לאתר חובה לכל מי שמבקר באי.

צירפנו לכם גם מפת הגעה:

 

4.8/5 - 12 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button