אטרקציות ברודוס

ארמון ראשי המסדר

ארמון האבירים של רודוס - מסע אל ימי הביניים של יוון

ארמון ראשי המסדר של רודוס (Palace of the Grand Master of the Knights of Rhodes) נחשב לאחת מהאטרקציות הפופלריות ביותר בכניסה לעיר העתיקה של האי הארמון נקרא גם “ארמון האבירים”.

ליקטנו עבורכם את כל המידע שצריך להכיר לפני שמגיעים, מה רואים במקום, מחירי כרטיסים והזמנה שלהם, המלצות ותמונות – בואו נצרך לדרך!

כרטיסים לארמון ראשי המסדר ברודוס

ניתן ומומלץ לשריין כרטיסים מראש לארמון ראשי המסדר, מחיר ממוצע לכרטיס עולה 10 יורו, כמו כן אפשר לקנות כרטיסים משולבים לארמון + לאקרופוליס של לינדוס בהנחה (10%), להלן אפשרויות להזמנת כרטיסים:

#

סוג כרטיס

מחיר

הזמנת כרטיסים

1

כרטיס עוקף תור לארמון האבירים.

החל מ- €10.50
 

2

כרטיס לארמון האבירים + אקרופוליס של לינדוס.

€27  €25

2

כרטיס לארמון האבירים. (ספק 2)

11

הקופון של טרוול רודוס! הקלידו קוד קופון TICLI ותהנו מ-5% הנחה על כל כרטיס (בנוסף)

  • הכרטיסים הינם כרטיסי עוקפי תורי כניסה.
  • יש להציג בכניסה עם תעודת זהות.
  • במהלך ההזמנה יש לבחור את שעה ההגעה למקום.
  • כתובת: Ippoton, Rodos 851 00
  • שעות פתיחה: כל יום מ- 8:00-19:30

לאורך הסיור בארמון תוכלו גם לראות את חדרי השינה של האבירים, חדרי הנשק, מרתפי היין, מרפאות ועוד אגפים ואזורים ששימשו את הקהילה במשך מאות השנים. כל פינה במתחם טומנת בחובה עוד סיפור מרתק מההיסטוריה הסוערת של המקום.

מה רואים בארמון האבירים של רודוס?

ארמון האבירים של רודוס - ארמון ראשי המסדר
חדר היסטורי של אביר בארמון – משומר להפליא.

כשנכנסים בשערי הארמון, מוצאים את עצמנו בלב מתחם ביצורים מסיבי ועוצר נשימה. להלן כמה מהמקומות שאסור לפספס:

  1. חצר הארמון הגדולה: החצר הפנימית הראשית מלבנית וענקית, מוקפת בקשתות גותיות מרשימות ובפסלים של אבירים. במרכזה יש באר מים מהתקופה ההלניסטית ובקצה המערבי עומד פסלו האייקוני של הרוזן הלברט, אחד משליטי רודוס הבולטים בתקופת שלטון האבירים.
  2. המדרגות הגדולות: בקצה החצר נמצאות מדרגות אבן גדולות ומפוארות, המובילות אל הקומות העליונות בהן שכנו מגורי ראשי המסדר וחדרי האירוח של האורחים החשובים. שימו לב לעיטורים האדריכליים המרהיבים ולסמלי האבירים שחקוקים לאורך המדרגות.
  3. אולם הקבלה: בקומה השנייה נמצא אולם הקבלה המלכותי, שתקרתו העשויה מקשתות גותיות מחודדות נחשבת לדוגמה מצוינת לאדריכלות הימי ביניימית. האולם שימש לקבלת פני האפיפיור והמלכים שביקרו באי, והוא מרוהט בשחזורים של רהיטים מהמאה ה-14.
  4. מוזיאון ההיסטוריה של רודוס: באגף הדרומי של הארמון שוכן כיום המוזיאון ההיסטורי של רודוס, המציג ממצאים ארכיאולוגיים מרתקים מההיסטוריה הארוכה והמגוונת של האי – החל מהתקופה ההלניסטית, דרך שלטון הרומאים והביזנטים, ועד לימי האבירים והעות’מאנים. תוכלו לראות כאן פסיפסים עתיקים, פסלי שיש, מטבעות, כלי נשק וממצאים נדירים נוספים.
  5. חדרי המגורים של האבירים: באגף המזרחי נמצאים חדרי המגורים המפוארים של האבירים, עם חלונות ויטראז’ צבעוניים, קמרונות אבן מעוטרים ותקרות עץ גבוהות.
  6. אולם הפרלמנט: אולם מרשים נוסף הוא אולם הפרלמנט בו התכנסה המועצה העליונה של מסדר האבירים. האולם מעוטר בפרסקאות קיר ובדגלי האבירים המקוריים, ומכיל שולחן ישיבות אובלי עצום המדמה את המפגשים החשובים שהתקיימו כאן בעבר.
  7. אולם האוכל: אולם נוסף ששווה ביקור הוא אולם האוכל הגדול בו סעדו מאות האבירים יחד. שולחן הסעודה המלבני העצום וקישוטי הקיר מעוררי הדמיון הופכים את המקום זה למוזיאון חי של טקסי האכילה וחיי החברה של האבירים.

הארמון מעוצב בסגנון עתיק של ימי הביניים וגם ילדים יוכלו להינות מהמיצגים, זכרו שיש לכבד את ההיסטוריה והמקום ולא לגעת בפרטים ההיסטוריים.

  • חסכו זמן וכסף – בחרו תאריך והבטיחו את הכניסה שלכם לארמון ראשי המסדר:

כמה טיפים חשובים לביקור בארמון

  1. הקדישו לביקור לפחות 2-3 שעות, כדי שתספיקו לראות את כל האגפים והאטרקציות בנחת.
  2. הצטיידו בנעליים נוחות, כובע ובקבוק מים, כי הסיור כולל הרבה הליכה, לעיתים גם בשמש.
  3. אם אתם מגיעים עם ילדים, היו מוכנים להסביר ולהמחיש להם את הסיפורים ההיסטוריים בצורה מעניינת.
  4. קחו איתכם מצלמה – נופי הארמון והאדריכלות הם רקע מושלם לתמונות מדהימות.
  5. שלבו את הביקור בארמון עם סיור רגלי בסמטאות העיר העתיקה של רודוס שמסביב – זו חוויה משלימה ובלתי נשכחת.
ארמון ראשי המסדר רודוס
חדר האוכל העתיק בארמון

שאלות ותשובות על ארמון ראשי המסדר

ריכזנו לכם שאלות פופלריות על הארמון המפורסם של מטיילים – ותשובות.

loader-image

רוב שטחו של הארמון נגיש, אבל יש לקחת בחשבון שמדובר במבנה היסטורי עתיק עם הרבה מדרגות ומעברים צרים.

כן, מותר לצלם ללא פלאש ( לא צילום מקצועי) בכל רחבי הארמון, כל עוד הצילום הוא לשימוש אישי ולא מסחרי.

בהחלט. ממש מחוץ לשערי הארמון משתרעת העיר העתיקה המדהימה של רודוס עם שלל אתרים כמו רחוב האבירים, מסגד סולימאן, כנסיית האגיה, מוזיאון העתיקות ועוד. מומלץ גם לשלב ביקור בנמל מנדרקי הציורי או בעיירה לינדוס עם האקרופוליס המרהיב.

כן, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש לארמון ראשי המסדר על מנת להבטיח את המקום שלכם ולעקוף את תורי הכניסה. כמו כן בשריון כרטיסים דרך האינטרנט תוכלו למצוא לעיתים הנחות על הכרטיס, או כרטיסים משולבים בהנחה. להזמנת כרטיסים לחצו כאן

  1. הארמון נמצא בלב העיר העתיקה של רודוס, אז קודם כל צריך להיכנס לעיר העתיקה. הכניסה העיקרית היא משער ההרינה (Eleftheria Gate) בצדה המזרחי של העיר, ליד נמל מנדרקי.
  2. ברגע שנכנסים לעיר העתיקה, ממשיכים על "רחוב האבירים" (Ippoton Street) - זהו רחוב ימי ביניימי מפורסם שמתחיל ממש בשער וחוצה את כל העיר העתיקה.
  3. כשהולכים ברחוב האבירים מערבה, אחרי כ-200 מטר ועוד לפני שמגיעים לכיכר היפוקרטס, מגיעים לכיכר קטנה ובה שער אבן עתיק - זהו השער של ארמון האבירים.
  4. השער מוביל אל תוך החצר הגדולה של הארמון, ומשם ניתן להתחיל את הביקור באתר. הכניסה בתשלום וכרטיסים ניתן לרכוש בקופות שבתוך החצר.

דרך נוספת להגיע היא דרך שער סנט אתנסיוס (St. Athanasios Gate) בצפון מזרח העיר העתיקה. דרך שער זה עולים במדרגות ומגיעים לרחבת בית החולים של האבירים, ומשם פונים ימינה כ-200 מטר עד לשער הארמון.

האזור משולט וקל להתמצא בו.

4.7/5 - 4 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button